Interne Padel Competitie #10

TCT
12-8-2020 18:00 - 12-8-2020 23:00

De 10e editie van de Interne Padel Competitie (IPC) gaat deze zomer 'gewoon' door! Vanaf 21 juli kun je op dinsdag of woensdag leuke padelwedstrijden spelen tegen andere TCT-ers van jouw niveau. Schrijf je nu in!

Spelvorm

Je schrijft jezelf individueel in voor de IPC, maar je speelt de wedstrijden als dubbel. Hiervoor wordt je ingedeeld in een poule van 5 spelers. Iedereen is één week vrij, en in de andere 4 weken speel je steeds samen met een andere poule-genoot. Je speelt om 2 gewonnen sets, maar de wedstrijden duren maximaal een uur. Deelname is gratis, maar iedere speler moet 1 keer voor (goede) ballen zorgen.

Piramide van klasses

De IPC heeft een soort 'piramidevorm':

• 1x Hoofdklasse (DSS Padel 3/4)
  • 2x Eerste klasse (DSS Padel 4/5)
  • 3/4x Tweede klasse (DSS Padel 5/6)
  • 5/6x Derde klasse (DSS Padel 6/7)
  • Rest Vierde klasse (DSS Padel 7/8)

Poule-winnaars promoveren (in principe) naar een hogere klasse. En de 2 laatste spelers degraderen. Bij de indeling wordt eerst rekening gehouden met de uitslag van IPC 9. Deelnemers die een IPC hebben overgeslagen, worden gezien als degradanten, maar komen als eerste in aanmerking voro open plekken. Nieuwe deelnemers worden zoveel mogelijk op hun niveau geplaatst.

Speeldagen en -tijden

De IPC 10 start dinsdag 21 en woensdag 22 juli. De competitie zal 5 weken duren, maar kent een extra inhaalweek, en eindigt dus op dinsdag 25 of woensdag 26 augustus. De starttijden variëren van 18:00 tot 22:00 uur. Elke week speel je op dezelfde tijd. De wedstrijden duren maximaal 1 uur. Voor de eerste klasse en lager kun je een voorkeursdag aangeven (dinsdag of woensdag). Voor de tweede klasse en lager kun je een voorkeur aangeven voor vroeg (18:00/19:30) of laat (20:30/22:00). Beperkingen qua dagen of tijden kunnen evt. gevolgen hebben voor de klasse waarin je wordt ingedeeld.

Verhinderingen

Je mag 1 week als verhindering aangeven. Als het mogelijk is, wordt daar rekening mee gehouden. Aangezien er een uitloopweek is, kun je bij max. 2 weken vakantie ook gewoon inschrijven. Wanneer je vaker niet kan, moet je zelf een vervanger regelen, bij voorkeur van hetzelfde niveau. Je kunt ook in overleg een wedstrijd verplaatsen. Je dient dan wel een baan te reserveren.

Inschrijven

Meld je uiterlijk vrijdag 17 juli aan door een appje te sturen naar Leo Verbeek (06-24182214) inclusief evt. voorkeuren en/of verhinderingen, of via deze Whatsapp-link. Nieuwe deelnemers moeten hun volledige naam en indicatie van niveau (padel-ervaring en/of tennisrating) aangeven.