Over TCT

TennisClub Tilburg (TCT) is op 15 januari 1947 opgericht in Hotel Victoria, tegenover het station te Tilburg.

De vereniging maakt gebruik van maar liefst 14 gravelbanen en 6 padelbanen aan de Goirlese Weg 34A te Tilburg, vlak naast het Willem II-stadion.

Tennis bij TCT

Tennis is een balsport die je zowel recreatief als competatief kunt beoefenen. Hiervoor dien je lid te zijn bij een vereniging zoals TCT. Je kunt tennis in verschillende vormen spelen, namelijk als herenenkel (HE), damesenkel (DE), herendubbel (HD), damesdubbel (DD) en gemengd dubbel (GD). Bij tennis gebruik je de puntentelling 15, 30, 40, game, set en match. Op de website van Tennis.nl kun je video's bekijken over hoe tennis werkt.

Om recreatief bij TCT te kunnen tennissen, dien je lid te zijn. Op het moment dat je gaat tennissen, moet je online 'afhangen'. Hiervoor heb je inloggegevens gekregen nadat je bent ingeschreven. Je kunt hiervoor de website of de KNLTB Club App gebruiken.

Zodra je lid bent geworden, kun je overal toernooien spelen. Deze zijn te vinden op Toernooi.nl. Ook kun je meedoen aan de officiƫle KNLTB-competities. Deze starten in het voor- en najaar. Verder hebben we ook leuke interne activiteiten, zoals hussels en een dinsdagavondcompetitie. Houd voor het inschrijven voor de competitie en andere activiteiten de website en/of de Club App in de gaten. Als je push-berichten aan hebt staan, ben je als eerste op de hoogte van ons nieuws.

Padel bij TCT

Padel betreft een combinatie tussen tennis en squash. Je speelt het als dubbelteam op een veld van 20 x 10 meter (half tennisveld) dat is omgeven door een glazen wand en hekwerk. Vanwege de dubbelvorm en het beperktere oppervlakte is het geschikt voor zowel jong als oud. De spelregels en puntentelling zijn hetzelfde als bij tennis. Wel gebruik je een ander racket (padel). Een padelracket is kleiner dan een tennisracket en heeft geen snaren, maar is van fiberglas of carbon.

TCT beschikt momenteel over een totaal van zes padelbanen, waaronder meerdere panoramische banen (voor de toeschouwers) en een classic baan. De classic baan is een multifunctionele baan en is uitgerust met extra belijning en een verstelbaar net (voor minitennis, voetbal, volleybal). De padelbanen liggen verdeeld over het park, drie aan de achterzijde van het clubhuis en drie aan de voorzijde.

Om padel te kunnen spelen, moet je ook padellid zijn bij TCT. Ook voor padel worden er toernooien en competities georganiseerd. Er wordt KNLTB-competitie gespeeld tegen andere verenigingen, en er is een interne padel competitie. Houd hiervoor de website en/of de Club App in de gaten.

Fair Play bij TCT

Bij TCT hanteren we Fair Play. Doe jij ook mee? Lees hier meer over Fair Play.